Dzień 2 – Plan 2

ZOBACZ CO KUPIĆwięcej

sprawdź koniecznie co masz w lodówce i szafkach, aby nie powtarzać zakupów.

BIAŁKO:

Dzień 2. ŚNIADANIEużyj średniego talerza „śniadanie”

PESTO Z LIŚCI SELERA
BIAŁKO WYSOKOTŁUSZCZOWE: nasiona dyni i słonecznika, parmezan (możecie użyć inny twardy ser może być owczy)
WARZYWA NIESKROBIOWE: liście selera, liście bazylii, pomidory, cebula,
SKROBIA: chleb razowy
TŁUSZCZ: oliwa, oliwki
PRZYPRAWY: szczypta soli
Jak to zrobić: Posiekaj liście, oraz pokrój ser w kostki. Wrzuć wszystkie składniki do blendera i zmiksuj.

Pesto można wykorzystać do dań z makaronu ale także do innych dań np, z ryby.

Dzień 2 . PRZEKĄSKA 1 – użyj miseczki

Dzień 2. OBIADużyj średniego talerza „śniadanie”

Dzień 2. PRZEKĄSKA 2 – użyj miseczki

Dzień 2. KOLACJA – użyj małego talerza „kolacja”

SMAŻONE W ŚLIWKACH TOFU  LUB KURCZAK
Składniki:
BIAŁKO: tofu lub mięso z udek kurczaka,
NIESKROBIOWE: cebula, mały ząbek czosnku,
SKROBIA: ryż brązowy (sypki)
TŁUSZCZE: oliwa z oliwek lub plaster tłustego boczku,
SUBSTANCJE SŁODZĄCE: łyżka cukru trzcinowego lub miód.
PRZYPRAWY: 1/4 szklanki wytrawnego czerwonego wina, 1 szklanka rosołu,
OWOCE: śliwki.
JAK TO ZROBIĆ: Posiekaj boczek i podsmaż na patelni, aby wytopił się tłuszcz lub rozgrzej oliwę. Wrzuć tofu lub mięso z kurczaka, cebule pokrojone w piórka i posiekany czosnek. Dodaj przekrojone na pół śliwki bez pestek, zalej winem i rosołem. Posłódź i gotuj na wolnym ogniu, aż tofu będzie gotowe lub mięso i owoce zmiękną. Ryż wypłucz zalej wrzątkiem (ilość wody wg przepisu) i wstaw do piekarnika 120 -140 °C na około 30 min i zostaw, aż piekarnik wystygnie lub ugotuj wg. przepisu.

← Powrót do góry strony

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.